Online marketing (iné názvy: i-marketing, webový marketing, internetový marketing, elektronický marketing, e-marketing a pod.) má rôzne definície. Ide v podstate o riadenú komunikáciu cielenú na koncové zariadenia (pc, mobily, tablety, smart TV atď.) pripojené k internetu (sú “online”). Ide o médium (internet), ktoré je rýchlo sa vyvíjajúce, globálne a vysoko-súťaživé (vaša konkurencia je od vás vzdialená na len 1 klik). Propagovať sa dá akákoľvek idea, a to kdekoľvek a kedykoľvek za veľmi prijateľné náklady. Najčastejšie otázky ohľadom online marketingu:
Čo sa dá propagovať? |
- produkt / služba - osoba / organizácia - správa, web, video atď. |
Kde môžem cieliť? |
- na ľubovoľnú oblasť/mesto/štát sveta - na ľudí podľa pohlavia, veku, záujmov - na ľudí, ktorí ma poznajú (remarketing) |
Akým spôsobom? |
- textovou a grafickou reklamou - fotkami, videami, animáciami - odkazmi, aplikáciami atď. |
Kedy sa dá propagovať? |
- presné určenie začiatku (deň) a konca propagácie - určenie dni v týždni, kedy sa bude komunikovať - určenie aktívnych hodín počas každého dňa |
Prečo to vôbec robiť? |
- pomer cena/výsledok je vysoko efektívny - zmeny sa dajú realizovať extrémne rýchlo - finančné náklady sú pod plnou kontrolou |